Κείμενα Aρχιμανδρίτου Βασιλείου Iβηρίτου

Ἡ θεία Λειτουργία τοῦ μεγάλου Βασιλείου καὶ ἡ θεία Λειτουργία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, μαζὶ μὲ τὶς θεολογικὲς ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, μᾶς εἰσάγουν στὸ μυστήριο τῆς Τριαδικῆς Θεότητος καὶ μᾶς φωτίζουν τὸ νόημα τῆς ζωῆς.
Ὅταν κάποιος θέλη νὰ μιλήση γιὰ ἕνα Ἅγιο ὁλοκληρωτικὰ δοσμένο στὸν θεῖο ἔρωτά του, δειλιάζει συστελλόμενος, ὡς ἀνάξιος καὶ ἀναρμόδιος. Ὅταν θέλη νὰ μιλήση γιὰ τον Ἀββᾶ Ἰσαὰκ καὶ τὸν Ντοστογιέφσκι, νοιώθει ὅτι σύντομα πρέπει νὰ σταματήση, γιὰ νὰ ἀφήση νὰ δοθῆ ἡ δική τους μαρτυρία.
Ἀκοῦμε γιὰ τὸ θέμα τῆς παιδείας ποὺ ὑπάρχει. Καταλαβαίνουμε τὰ προβλήματα. Δεχόμαστε τὶς δυσκολίες. Ὑπάρχουν καινούργιες συνθῆκες ζωῆς. Βρίσκονται μαζὶ μὲ τὰ ὀρθόδοξα παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος ξένα, ἄλλης καταγωγῆς καὶ ἄλλων παραδόσεων.
Ἀκοῦς συχνὰ νὰ μιλοῦν γιὰ αἰωνιότητα τῆς κολάσεως. Ἀντιδρᾶς μέσα σου καὶ λές: Θέλω νὰ ἀκούσω καὶ νὰ μιλήσω γιὰ τὴν αἰωνιότητα τοῦ Παραδείσου. «Ζωὴν ἦλθες παρασχεῖν καὶ οὐ θάνατον».
Ὁ σύγχρονος μοναστικὸς βίος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ πανάρχαιος καὶ ἀείζωος ποὺ τρέφεται ἀπὸ τὴ λειτουργικὴ θεολογία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Ὁ Ἀββᾶς Ἰσαὰκ ἀναφέρει ὅτι ἡ ἡμέρα τῆς ταφῆς μας εἶναι ἡ ἡμέρα τοῦ σαββατισμοῦ, τῆς ἡσυχίας καὶ τῆς παύσεως τοῦ ἀγῶνος. Μέχρι τότε ὅλοι ἀγωνιζόμαστε καὶ κρινόμαστε.
TOP
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ 0